Τι πρέπει να προσέξω στην αγορά κράνους;

22/03/2015

Η αγορά κράνους είναι μία διαδικασία που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή.
Αρκετός κόσμος διαπιστώνει δυστυχώς αργά ότι αγόρασε κράνος σε λάθος μέγεθος. Αυτή η κακή επιλογή, είναι ένας παράγωντας που μπορεί να μας κάνει να μην απολαμβάνουμε το χρόνο που περνάμε πάνω στην αγαπημένη μας μοτοσυκλέτα.
Ένα λάθος που κάνουμε οι περισσότεροι στην επιλογή του πρώτου κράνους, είναι ότι το αγοράσαμε αρκετά μεγάλο.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με την σειρά και ας δούμε τι πρέπει να προσέξουμε και γιατί.


Επιλέγοντας μέγεθος:
Το κράνος ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να μπαίνει εύκολα. Αν την πρώτη φορά που βάζετε ένα κράνος, μπαίνει εύκολα, τότε να ξέρετε ότι αυτό το κράνος, σίγουρα ΔΕΝ είναι στο μέγεθος σας. Το κράνος, όπως άλλωστε κάθε ρούχο ή αντικείμενο που χρησιμοποιούμε, «χαλαρώνει» με την χρήση. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι ένα κράνος που την πρώτη φορά μπαίνει πολύ εύκολα, σε 20 φορές θα μπαίνει χωρίς καμία αντίσταση. Αυτό με τη σειρά του σημαίνει ότι όταν το κράνος έχει αντίσταση από τον αέρα (σε υψηλές ταχύτητες) δεν θα εφαρμόζει. Θα κάνει μικρές επαναλαμβανόμενες κινήσεις αριστερά δεξιά (τρέμουλο). Κινήσεις που θα σας κάνουν να έχετε πονοκέφαλο και κακή διάθεση χωρίς να ξέρετε γιατί. Επίσης ένα χαλαρό κράνος, έχει την τάση να ανασηκώνετε όσο η ταχύτητα ανεβαίνει.
Από την άλλη, ένα πολύ σφιχτό κράνος πάλι μας δημιουργεί πονοκέφαλο και νοιώθουμε την ανάγκη να το βγάλουμε. Έτσι έχουμε πολύ περισσότερο την προσοχή μας στο πως θα το βγάλουμε από το να οδηγούμε. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν έχουμε την προσοχή μας στην οδήγηση με κίνδυνο ατυχήματος.
Για να δοκιμάσουμε το κράνος, όπως είπαμε και πριν, πρέπει να μπαίνει εφαρμοστά.
Πρέπει στο μέτωπο, ανάμεσα από το κράνος και το μέτωπο μας, να μην χωράει να μπει δάχτυλο.
Πρέπει το στόμα μας, να μην αγγίζει το εμπρός μέρος του κράνους.
Πρέπει τα μάγουλα μας να πιέζονται αρκετά.
Τελευταίο πράγμα που κοιτάμε είναι να μην κινείτε το κράνος ανεξάρτητα από το κεφάλι μας.


Σημαντική σημείωση: Όλα τα κράνη μας δίνουν μία ένδειξη του μεγέθους στα εκατοστά περιμέτρου του κεφαλιού. Αυτό όμως είναι μία αρχή. Υπάρχουν άνθρωποι που με περίμετρο κεφαλιού 58 φορούν κράνος 60. Αυτό συμβαίνει γιατί η μορφολογία του κάθε κρανίου, είναι διαφορετική.

Επιλέγοντας τύπο κράνους:
Τα κράνη παράγονται σε διάφορα σχήματα, χρώματα, ποιότητες και αξεσουάρ.
Είναι πολύ σημαντικό, τα χρήματα που έχουμε να διαθέσουμε, να τα διαθέσουμε σωστά, ώστε να τα εκμεταλευτούμε στο έπακρο, υπέρ της ασφάλειας μας. Άλλωστε, το κράνος δεν είναι ένα μοδάτο αξεσουάρ, αλλά το σημαντικότερο στοιχείο ενεργητικής ασφάλειας πάνω στη μοτοσυκλέτα.


Τύποι κρανών:

Κάθε τύπος έχει τα πλεονεκτήματα του και τα μειονεκτήματα του.
Jet
Κράνη που αποτελούν άνετη λύση για καθημερινή χρήση τους καλοκαιρινούς μήνες.
Fullface
Τα fullface κράνη, είναι τα πιο ασφαλή από όλα, καθώς προστατεύουν και το πρόσωπο σε περίπτωση πτώσης.
Flip up
Ίσως η χρυσή τομή των κρανών. Κλειστό λειτουργεί σαν full face, ανοιχτό σαν jet.

Υλικά κατασκευής εξωτερικού κελύφους:
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας στην προστασία που μας προσφέρει ένα κράνος, είναι το υλικό κατασκευής του εξωτερικού κελύφους. Τα υλικά αυτά χωρίζονται σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Κοκκώδη και ίνες.
Τα κοκκώδη υλικά είναι πολύ πιο οικονομικά αλλά είναι αρκετά πιο βαριά και έχουν αυστηρή διάρκεια 4-5 χρόνια χρήσης. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπετε να χρησιμοποιούμε ένα τέτοιο κράνος πάνω από 5 χρόνια από την πρώτη χρήση, καθώς το υλικό του πολυμερίζεται και με το παραμικρό χτύπημα, θα μπορούσε να σπάσει και να αφήσει το κεφάλι μας εκτεθειμένο σε κάθε κίνδυνο. Τα υλικά από ίνες, είναι πολύ πιο ανθεκτικά σε κρούσεις, ενώ δεν πολυμερίζονται. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπορούμε να τα κρατήσουμε ενεργά, όσο χρόνο θέλουμε. Επίσης είναι πολύ πιο ελαφριά αλλά και πολύ πιο κοστοβόρα. Αυτός είναι και ο λόγος που παρατηρούμε φθηνά κράνη να είναι βαριά, ενώ τα πιο ακριβά μοντέλα, είναι πολύ πιο ελαφριά.

Υλικά κατασκευής εσωτερικού.
Ακόμα και στο εσωτερικό, υπάρχουν πολλά διαφορετικά υλικά κατασκευής. Τα καλά κράνη, χρησιμοποιούν πιο ακριβά υλικά, που είναι αντιβακτηριδιακά και υποαλλεργικά. Με αποτέλεσμα να μην έχουμε ενοχλητικούς ερεθισμούς, ενώ η πολύωρη χρήση τους, να μην μας προκαλεί καμία δυσαρέσκεια ακόμα και σε υψηλές θερμοκρασίες.

Ζελατίνα:
Η ζελατίνα του κράνους, πρέπει να είναι κατασκευασμένη από καλό υλικό και με μεγάλη ευκρίνεια. Οι καλές ζελατίνες είναι ελαστικές ώστε να μην σπάνε αν την ώρα που οδηγείτε, πέσει κάποιο πετραδάκι πάνω ή κάποιο άλλο ξένο σωματίδιο. Επίσης είναι αντιχαρακτικές ώστε να παρέχουν μεγαλύτερη ζωή, ενώ η καθαρότητα τους μπορεί να συγκριθεί με γυαλιά. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο κάποιες ζελατίνες, κοστίζουν πολύ περισσότερο από όσο κοστίζουν κάποια κράνη.

Φιμέ εσωτερικό ζελατινάκι
Τα εσωτερικά ζελατινάκια είναι κατασκευασμένα από ίδιο υλικό με τη ζελατίνα, ενώ και αυτά έχουν προδιαγραφές. Κάποια είναι κατασκευασμένα από απλό πλαστικό, ενώ κάποια έχουν επεξεργασία για uv προστασία και πληρούν μέχρι και προδιαγραφές για γυαλιά ηλίου!

Κούμπωμα
Τα κουμπώματα στα κράνη είναι δύο. Το ένα είναι το μικρομετρικό, ενώ το δεύτερο είναι το D ring. Τα αγωνιστικού τύπου κράνη έχουν το D ring (ή double d ring) ενώ τα τουριστικά κράνη το μικρομετρικό.

Εξωτερικό χρώμα.
Υπάρχει η άποψη ότι ένα κράνος πρέπει να είναι ανοιχτόχρωμο για να μας κρατάει δροσερούς το καλοκαίρι. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Τα κράνη έχουν τόσο χοντρή επένδυση εσωτερικά από πολυστερίνη, που κυριολεκτικά δεν μεταβάλετε η εσωτερική θερμοκρασία σύμφωνα με τον εξωτερικό χρωματισμό.



 

Tag Cloud
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. • ΠληροφορίεςΤο κατάλαβα