Aurora Rally Equipment, από την Κυψέλη στο Dakar.

09/11/2017

 Όντως υπάρχει Ελληνική εταιρία που τα προϊόντα τους έχουν κερδίσει σε παγκόσμιο επίπεδο στο Dakar και το Africa Eco Race? Που επί σειρά ετών πρωτοπορεί με νέες τεχνολογίες και μεθόδους παραγωγής? Κι όμως. Υπάρχει! Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

 
Η εταιρία ξεκίνησε το 2013, μετά από συμμετοχές στον 24ωρο αγώνα αντοχής που γινόταν εκείνη την εποχή στην Ελλάδα. Φάνηκε ξεκάθαρα ότι υπήρχε μεγάλη έλλειψη τεχνολογίας στις συσκευές πλοήγησης. Ξεκίνησε λοιπόν ένας αγώνας να σχεδιαστεί και να κατασκευαστεί από το μηδέν η πρώτη συσκευή πλοήγηση παγκοσμίως με μαγνητική μετάδοση και αφαιρούμενο εσωτερικό που είναι πλέον παγκόσμια πατέντα της εταιρίας. Μαγνητική μετάδοση η οποία μπορεί να λειτουργήσει ακόμα και αν όλα έχουν στραβώσει μέσα στην συσκευή. Η μελέτη του εσωτερικού της συσκευής, η ανοδίωση και τα κεραμικά ρουλεμάν τα οποία δεν επηρεάζονται από την άμμο μαρτυρούν ότι η προσοχή στην λεπτομέρεια και η τεχνολογική υπεροχή είναι παντού. Τα διπλά LED, για καλύτερο φωτισμό, η επιλογή χρώματος για να γίνει το κοκπιτ της μοτοσυκλέτας πιο ξεκούραστο στο μάτι και το manual που εξηγεί τα πάντα μέχρι και τις ώρες ζωής του μοτέρ στης συσκευής σε κάνει να πιστεύεις ότι αυτό το πράγμα δεν θα πεθάνει ποτέ. Και πράγματι, από το 2013 μέχρι σήμερα δεν έχει πεθάνει κανένα… Μια τέτοια συσκευή πήγε κάποτε στα γραφεία του HRC. Από την Αθήνα προς το HRC. Απίστευτο! Από την αρχή μέχρι το 2015 αποκτήθηκε πολύτιμη εμπειρία σε συνεργασία με την ομάδα της Suzuki στο Dakar μέσα από ατελείωτες ώρες δοκιμών, μετρήσεων, σχεδιασμού και επισκέψεων στην Ισπανία που ήταν η βάση της ομάδας. Ώρες οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα καινούργια προϊόντα στην αγορά.


Το 2014 ξεκινάει η δημιουργία του Rally Research Group, σε συνεργασία με την Αμερικάνικη HighwayDirtbikes. Οι δύο εταιρίες ξεκινούν να μοιράζονται τεχνογνωσία και να ανταλλάσσουν δεδομένα προκειμένου να βελτιστοποιηθούν τα προϊόντα και να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος εξέλιξης. Μετά από έναν χρόνο στο Group προστίθεται η Rally Navigating Solutions, εταιρία η οποία κατασκευάζει και προμηθεύει ψηφιακά όργανα πλοήγησης σε εργοστασιακές αγωνιστικές ομάδες. Φέτος, προστέθηκε ένα ακόμα μέλος στο γκρουπ, η Dosmoto, εταιρία η οποία ειδικεύεται στον βιομηχανικό σχεδιασμό και δη στις μηχανές για αγώνες Rally. Το γκρουπ είναι πλέον η μεγαλύτερη συμμαχία, αποδεικνύοντας ότι ενωμένες εταιρίες έχουν πολύ καλύτερη ανταπόκριση στο κοινό. Όσο η μία μαζεύει δεδομένα από τους αγώνες, η άλλη προχωράει στον σχεδιασμό. ‘Γενικά πιστεύουμε ότι ενωμένοι είμαστε πάντα πιο δυνατοί από το να παλεύεις μόνος σου. Πράγμα το οποίο γίνεται δύσκολα στις μέρες μας λόγω των συνθηκών, εμείς αποφασίσαμε να το κάνουμε πραγματικότητα με εταιρίες του εξωτερικού. Άνθρωποι που συνεργαζόμαστε χρόνια, άνθρωποι τους οποίους εμπιστευόμαστε, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε από κοινού μαζί τους. Μοιραζόμαστε δεδομένα, βοηθάμε στον σχεδιασμό η μία εταιρία την άλλη καθώς πλέον υπάρχει γνώση διαφορετικών σχεδιαστικών προγραμμάτων αλλά και τεχνολογιών κατασκευής. Το να έχεις κάποιον στην Αμερική, την Ινδία, την Ευρώπη κλπ. να μπορεί να κάνει κάτι όταν εσύ είσαι φορτωμένος εργασιακά ή δεν έχεις γνώσεις που έχει εκείνος είναι πολύ μεγάλη υπόθεση. Η μια εταιρία μπορεί να κάνει για παράδειγμα προτυποποίηση όσο η άλλη σχεδιάζει ενώ η τρίτη μαζεύει δεδομένα από αγώνες, πληροφορίες κλπ. Αυτήν την στιγμή είναι η μεγαλύτερη συμμαχία στον χώρο μας.’ Η επιμονή στην ποιότητα, στις εγγυήσεις εφ’ όρου ζωής στα προϊόντα και στο μεράκι τους, είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσουν συνεργασίες με μεγάλες εταιρίες του χώρου, την ΚΤΜ Βασιλείας στην Ελβετία, την ομάδα του Stefan Hessler στην Γερμανία, την ημι-εργοστασιακή ομάδα της Suzuki στην Ισπανία, καθώς και την Rally Adventures, πολύ γνωστή στον χώρο των Rally.


Το 2015 ξεκινάει η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα συνεργασία της εταιρίας με τον Νορβηγό Pål Anders Ullevålseter. Ιδιώτης ο οποίος το 2010 είχε τερματίσει δεύτερος πίσω από τον Marc Coma, ανεβαίνει στο πρώτο σκαλί του βάθρου του Africa Eco Race το 2015. Την ίδια χρονιά η Anastasiya Nifontova, στέφεται πρωταθλήτρια της χρονιάς στους αγώνες Rally. ‘Η συνεργασία μας με την Rally Adventures ξεκίνησε τυχαία όταν ο ιδιοκτήτης της τοποθέτησε σε έναν πελάτη την δική μας συσκευή πλοήγησης. Έχοντας εντυπωσιαστεί από την ποιότητα και την λειτουργία της (είμαστε μέχρι και σήμερα η μοναδική εταιρία που προσφέρει την συγκεκριμένη συσκευή με άθραυστο εξωτερικό κέλυφος, εγγύηση εφ’ όρου ζωής στην μετάδοση και πλήρη αδιαβροχοποίηση μεταξύ άλλων καινοτομιών) μας ζήτησε να τοποθετήσει μια ίδια συσκευή στον Pål Anders Ullevålseter. Ο συγκεκριμένος οδηγός είναι ο πρώτος ιδιώτης που ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στο Dakar το 2010, έχει στο ενεργητικό του δέκα (!) συμμετοχές στο Dakar και τέσσερεις στο Africa Eco Race. Η εμπειρία του είναι αναμφισβήτητη, σίγουρα σαν εταιρία χρειάζεσαι έναν τέτοιο οδηγό για να σου πει αν το προϊόν σου είναι καλό, που ‘πονάει’ ή χρίζει βελτίωσης. Το 2015 κερδίζει τον αγώνα στο Μαρόκο και συνεχίζει να κερδίσει το Eco Race, ενώ το 2016 με την ίδια ακριβώς συσκευή κερδίζει πάλι στην Αφρική. Το 2016 ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, ο Andrew Newland, Άγγλος οδηγός στέφεται δεύτερος, κάνοντας το 1-2 για την εταιρία μας. Το 2017 σε συνεργασία με την Rally Adventures, γίνεται το όνειρό μας πραγματικότητα, να ακολουθήσουμε τον αγώνα στην Αφρική, σαν ειδικοί στα όργανα πλοήγησης αλλά και μηχανικοί. Ανεκτίμητα δεδομένα από ψηφιακά θερμόμετρα και όργανα μέτρησης επιτάχυνσης της βαρύτητας, ξενύχτια για δυο εβδομάδες, είχαν ως αποτέλεσμα οι οδηγοί της ομάδας να κάνουν το 1-2. Το να ξοδεύεις 20 μέρες με ένα τέτοιο άνθρωπο και να γεμίζεις εμπειρίες και ιστορίες γύρω από τον συγκεκριμένο αγώνα είναι ανεκτίμητο. Νομίζω ήταν σαν όνειρο. Ένας χρόνος μετά και ακόμα όταν τα σκέφτεσαι το συναίσθημα δεν περιγράφεται. ’


Το 2016 σε πείσμα των καιρών, η εταιρία αγοράζει ένα Husqvarna 701 Enduro και το μετατρέπει σε Rally Replica. Είναι και πάλι η πρώτη εταιρία παγκοσμίως που μετατρέπει το 701 σε Rally με γνήσια εργοστασιακά αξεσουάρ και τεπόζιτα από την ΚΤΜ και παραμένει η πρώτη εταιρία που δεν μεταποιεί το πλαίσιο της μηχανής για την τοποθέτηση του κιτ. Η επιμονή στην ποιότητα, φέρνει την εταιρία να δώσει πάλι εγγύηση εφ’ όρου ζωής σε όλες τις βάσεις του κιτ, ενώ δεδομένα μαζεύονται σε αγώνες που η μηχανή συμμετείχε, στο Μαρόκο, στην Αλβανία.


‘Έχουμε ένα σύστημα εξέλιξης, το οποίο είναι τελείως διαφορετικό από τις άλλες εταιρίες. Ξεκινάμε με το σκεπτικό ότι εμείς δεν έχουμε γνώση και εμπειρία όσο άλλοι στον χώρο, άρα προσπαθούμε να μάθουμε από αυτούς. Ιδίως από οδηγούς. Έτσι η μοτοσυκλέτα ή το προϊόν που εξελίσσουμε, πέρα από τα εργαστηριακά τεστ, τις προσομοιώσεις κλπ. πρέπει να βγει έξω στο φυσικό του περιβάλλον. Γιατί καλή η θεωρία αλλά η πράξη δεν αντικαθίσταται. Αλλά να βγει από διάφορους τύπους οδηγών, όχι μόνο έναν. Σε διαφορετικά μέρη, σε διαφορετικά τερέν. Έτσι, το 701 για παράδειγμα, δόθηκε σε διαφορετικούς οδηγούς, σε πολύ διαφορετικούς αγώνες. Λόγου χάρη το Morocco Desert Challenge γίνεται σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους πενήντα βαθμούς στην έρημο, ενώ το Rally Albania γίνεται σε δύσκολο τερέν με κρύο και βροχή. Οι Σέρρες είναι ένας πολύ δύσκολος αγώνας, ιδίως για μεγαλύτερες σε όγκο μοτοσυκλέτες. Μαζεύουμε έτσι ‘χιλιόμετρα’ ούτως ώστε να είμαστε πάντα μπροστά από τους πελάτες όσον αφορά την εξέλιξη. Αν πχ εμείς έχουμε κάνει δεκαπέντε χιλιάδες χιλιόμετρα, και ο πρώτος πελάτης μας έχει κάνει χίλια, τότε είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε τι θα συμβεί, πριν συμβεί. Πραμένουμε δε σε επικοινωνία με τους πελάτες ούτως ώστε να γνωρίζουμε την λειτουργία των προϊόντων μας. Ενδεικτικά, από το 2013 δεν υπάρχει ούτε μια επιστροφή και ούτε μια ζημιά κατά την διάρκεια αγώνα των προϊόντων μας. Γενικά και σε αυτό είμαστε ανορθόδοξοι. Όσο ο πελάτης δεν έχει προβλήματα, ελαχιστοποιείται το κομμάτι που πρέπει να ασχολείται με επιστροφές, χαλασμένα εξαρτήματα κλπ. Έτσι σκοπός μας πάντα είναι να κατασκευάζουμε προϊόντα που ότι και να γίνει, θα σε επιστρέψουν στην βάση σου για να λύσεις το πρόβλημα εκεί. Το 701 έχει δύο αντλίες βενζίνης για παράδειγμα. Ότι και να γίνει θα γυρίσεις σπίτι σου. ’
Το 2017 βγαίνει σε παραγωγή το πρώτο rally κιτ για ΚΤΜ 950/990 πάλι με εργοστασιακά ανταλλακτικά, το οποίο έχει τρέξει στην Αφρική σε πάρα πολλούς αγώνες ο Christopher Cork. ‘Όπως και πριν, έτσι και για το 950/990, τα τεστ ξεκίνησαν πολύ πριν το κιτ βγει και πουληθεί σε ιδιώτες. Η μηχανή είναι ένα κομμάτι Ιστορίας της ΚΤΜ, σηματοδοτεί στο μυαλό μας το τέλος μιας εποχής που πιθανότατα να μην επιστρέψει ποτέ, και θέλαμε να κρατηθούμε σχεδιαστικά όσο το δυνατόν πιο κοντά γίνεται αισθητικά. Δύσκολο, μιας και η μοτοσυκλέτα είναι ογκώδης, αλλά εφικτό.’
Ξεκινάει μιας συνεργασία με την Autodesk σε ένα τελείως καινούργιο κομμάτι σχεδιασμού, το οποίο ονομάζεται ‘παραγωγικός σχεδιασμός’ (Generative Design). Κομμάτι το οποίο στο άμεσο μέλλον σε συνδυασμό με την τρισδιάστατη εκτύπωση μετάλλων θα αλλάξει ριζικά την εξέλιξη στα μηχανολογικά προϊόντα.
‘Παρακολουθούμε χρόνια την Autodesk, πραγματικός Κολοσσός στα σχεδιαστικά προγράμματα και εδώ και έναν χρόνο περίπου είχαμε δει το Dreamcatcher, τον πρόγονο του Generative Design. Είναι μια απίστευτη τεχνική, όπου ο χρήστης απλά σχεδιάσει τα σημεία έδρασης και τα σημεία φόρτισης της κατασκευής και οι αλγόριθμοι αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα. Αν δείτε στο Youtube βίντεο με το πώς δουλεύει είναι πραγματικά εντυπωσιακό.

 

Κληθήκαμε λοιπόν, αφού συζητήσαμε με την Autodesk τον σκοπό μας να συμμετέχουμε στην εξέλιξη του λογισμικού χρησιμοποιώντας το για να σχεδιάσουμε δικά μας προϊόντα. Έχοντας ήδη χρησιμοποιήσει παρόμοιες τεχνικές στην εξέλιξη των βάσεων του κιτ για το 701, είχαμε ήδη μια ιδέα για το τι μας περιμένει. Έκτοτε είμαστε σε διαρκή επικοινωνία με τους υπεύθυνους της Autodesk, συζητάμε τις ανάγκες μας και σκοπός μας είναι να εκτυπωθούν σε αλουμίνιο εξαρτήματα τα οποία θα τρέξουν σε αγώνες, θα πάρουμε μετρήσεις και μετά θα βελτιστοποιήσουμε παραπάνω τα προϊόντα μας. Παράλληλα, δεδομένα θα αποσταλούν πίσω στην Autodesk για περαιτέρω βελτίωση του λογισμικού.’ Αυτήν την εβδομάδα γίνεται η διεθνής έκθεση στο Μιλάνο, η EICMA. Η Aurora Rally Equipment είναι παρών μέσω της Kriega, βρίσκεται εκεί.

‘Ήταν πραγματικά τιμή μας όταν ο ένας από τους ιδιοκτήτες της Kriega αποφάσισε ότι το συγκεκριμένο κιτ είναι ανώτερο από τα υπόλοιπα στην αγορά και θέλησε να κατέβει στην έκθεση του Μιλάνο με τα δικό μας κιτ στο προσωπικό του Husqvarna 701 Enduro. Είναι τέτοιες στιγμές, οι οποίες είναι σχεδόν αστείες, που λαμβάνεις ένα e-mail το οποίο γράφει «Καλησπέρα σας, είμαι ο τάδε, ένας από τους ιδιοκτήτες της Kriega, ελπίζω να την ξέρετε.»’



 

Tag Cloud