Το manual που θέλεις για τις μοτοσυκλέτες MotoGP

02/05/2018
Το manual που θέλεις για τις μοτοσυκλέτες MotoGP

Μάθε όλες τις πληροφορίες που θα περιείχε το υποθετικό εγχειρίδιο χρήσης αν στη σέλα των μοτοσυκλετών μπορούσε να κάτσει ένας απλός οδηγός.

Οδηγούνται από τους κορυφαίους αναβάτες του πλανήτη και σίγουρα δε χρειάζονται οδηγίες χρήσης. Και φυσικά δεν έχουν ιδιοκτήτη με την έννοια που ισχύει για τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες του κόσμου. Πως θα ήταν ωστόσο ένα υποθετικό MotoGP bike owner’s manual; Σίγουρα μεγάλο σε όγκο και με αμέτρητες πληροφορίες, που θα ξεκίναγε με τις τυπικές προειδοποιήσεις επικινδυνότητας και θα συνέχιζε κάπως έτσι:

Φόρεσε ωτοασπίδες

Το κράνος βεβαίως είναι υποχρεωτικό αλλά σε καμία περίπτωση δεν αρκεί για την προστασία της ακοής σου. Ήδη από τις 5.500 στροφές/λεπτό του κινητήρα μπορούν να παραχθούν 130dB που αντιστοιχούν στο θόρυβο ενός κομπρεσέρ. Υπολόγισε πως ο κόφτης βρίσκεται στις 13.500rpm…


Προθέρμανε τα ελαστικά

Τα slick ελαστικά με τα οποία είναι εφοδιασμένη η μοτοσυκλέτα σας παρέχουν άριστο κράτημα αλλά χρειάζονται προθέρμανση για να αποδώσουν σωστά. Τοποθέτησε τις ειδικές κουβέρτες και ζέστανε στους 100⁰C για δύο ώρες. Μόλις ολοκληρώσεις το οδηγικό session επανατοποθέτησέ τις κουβέρτες για να διατηρηθούν αναλλοίωτα τα χαρακτηριστικά τους. Μετά τη χρήση μην τα πετάξεις, ένας τεχνικός θα τα συλλέξει για να τα στείλει στο εργοστάσιο του προμηθευτή για τους απαραίτητους ελέγχους.
 


 

Για να θέσεις τον κινητήρα σε λειτουργία

Μην ψάχνεις για κουμπί μίζας ή για μανιβέλα. Ένας μηχανικός από την ομάδα θα έρθει να τοποθετήσει το εξωτερικό starter στον πίσω τροχό προκειμένου να τον περιστρέψει και να βοηθήσει τον κινητήρα να εκκινήσει. Αν ο κινητήρας σβήσει μέσα στην πίστα θα χρειαστείς σπρώξιμο από τους κριτές. Μόλις σου δώσουν την απαιτούμενη φόρα κι έχοντας δευτέρα στο κιβώτιο ταχυτήτων απελευθέρωσε τον συμπλέκτη. Ένα απότομο χοροπήδημα στη σέλα θα βοηθήσει τον πίσω τροχό να βρει την απαραίτητη, στιγμιαία πρόσφυση για να “σπάσει” η συμπίεση του κινητήρα.

 


 

Πρώτη πάνω

 

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει ανάποδη διάταξη από τις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Για να μπει η πρώτη θα χρειαστεί με το αριστερό σου πόδι να ανεβάσεις το λεβιέ προς τα πάνω και για τις επόμενες πέντε σχέσεις θα πρέπει να πιέσεις προς τα κάτω. Ενεργήστε αντίθετα για τα κατεβάσματα. Μην ανησυχείς για ακούσιο κούμπωμα νεκράς καθώς αυτή μπαίνει μόνο εν στάση και απαιτεί ταυτόχρονο πάτημα του σχετικού κουμπιού στο τιμόνι.


Περιόρισε τη χρήση του συμπλέκτη

 

Μετά την εκκίνηση από στάση και ενώ η μοτοσυκλέτα κινείται, συνιστάται να μην χρησιμοποιείς την αριστερή μανέτα. Η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με quick shifter που ενεργεί τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα και φροντίζει για τις απαραίτητες παρεμβάσεις στο σύστημα ανάφλεξης και τροφοδοσίας του κινητήρα κατά τη διάρκεια των αλλαγών ταχυτήτων.


Ζέστανε καλά τα φρένα

 

Οι δίσκοι των φρένων περιέχουν σε μεγάλο ποσοστό carbon, κάτι που τους κάνει πιο ανθεκτικούς στη σκληρή χρήση αλλά και που απαιτεί καλό ζέσταμα (>200⁰C) για να πιάσουν το μέγιστο της απόδοσής τους. Βεβαιωθείτε πως έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα πριν επιχειρήσετε έναν γρήγορο γύρο. Αν στη συνέχεια νιώσετε την απόδοσή τους να πέφτει (μάλλον απίθανο) τότε οι δίσκοι έχουν ξεπεράσει το ανώτατο όριο θερμοκρασίας των 800⁰C και χρειάζονται λίγη ψύξη. Αν στις δεξιές στροφές δυσκολεύεστε να πατήσετε με το πόδι σας το δεξί πεντάλ (πίσω φρένο) τότε εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με τον αριστερό αντίχειρα τη μικρή μανέτα που βρίσκεται στο αντίστοιχο μέρος του κλιπ ον (τιμόνι). Προσοχή: Τα φρένα δε διαθέτουν σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS)!


Προετοιμάσου πριν ανοίξεις το γκάζι

 

 

Βεβαιώσου πως έχεις επιλέξει το σωστό επίπεδο για το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control) και αποφυγής σούζας (wheelie control). Ακόμα και έτσι, η μέγιστη απόδοση των 250+ίππων μπορεί να έχει απρόβλεπτες συνέπειες στην ισορροπία της μοτοσυκλέτας αν δεν έχεις προετοιμάσει σωστά το σώμα σου. Aν τα καταφέρεις, μη ξεχάσεις, η επιτάχυνση μπορεί να ξεπεράσει το ένα G και η τελική ταχύτητα να υπερβεί τα 350km/h σε μία ευθεία χιλίων μέτρων!


Προσοχή στη στήριξη της μοτοσυκλέτας

 

 

Η μοτοσυκλέτα είναι αγωνιστική και δε διαθέτει πλαγιοστάτη. Μετά την επιστροφή σου στο box των paddock βεβαιώσου πως έχουν τοποθετηθεί τα ειδικά stand πριν απομακρυνθείς. Μην παραλείψεις να πεις τις εντυπώσεις σου στους μηχανικούς της ομάδας ώστε να την ρυθμίσουν ακόμα καλύτερα στις προσωπικές σου προτιμήσεις, για το επόμενο οδηγικό session.

Πηγή
 



 

Tag Cloud
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. • ΠληροφορίεςΤο κατάλαβα