Μπαταρίες μηχανής

15/01/2014
Μπαταρίες μηχανής

 

Μπαταρίες μηχανής

 

 

Κάθε εξάρτημα στη μοτοσυκλέτα, είναι απαραίτητο. Κάποια εξαρτήματα όμως είναι τόσο απαραίτητα που χωρίς αυτά, δεν μπορεί να κινηθεί η μοτοσυκλέτα.
Η μπαταρία είναι η πηγή της ενέργειας για όλα τα συστήματα της μοτοσυκλέτας. Είναι πολύ σημαντική για τη σωστή λειτουργία, να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Ενώ αν δεν είναι, μπορεί να υπολειτουργήσει η μοτοσυκλέτα ή και να μείνουμε στο δρόμο.
Η μπαταρία θεωρείτε αναλώσιμο και χρειάζεται να την αλλάζουμε όταν τελειώνει η ζωή της. Δυστυχώς όμως, δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος χρόνος αντικατάστασης. Μπορεί μία μπαταρία να αντέξει 1 χρόνο, ενώ η ίδια μπαταρία σε κάποια επόμενη φορά να αντέξει 2 ή και περισσότερα χρόνια.
Παράγοντες που συντελούν στην ζωή της μπαταρίας:
Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Άλλους μπορούμε να τους ελένξουμε άλλους όχι.
Αναλυτικότερα:
Καιρικές συνθήκες. Όσο πιο κρύο κλίμα έχουμε, τόσο μικρότερη είναι η ζωή της μπαταρίας.
Αποστάσεις που διανύουμε. Όταν διανύουμε μικρές αποστάσεις, δεν προλαβαίνει να φορτίσει καλά η μπαταρία, ενώ χρησιμοποιούμε και την μίζα πιο τακτικά.
Οδήγηση μέσα στην πόλη ή σε ανοιχτό δρόμο. Η ανόρθωση (φόρτιση) της μπαταρίας γίνεται ιδανικά στις 4.000 στροφές ανά λεπτό. Αν κινούμαστε μέσα στην πόλη, οι στροφές του κινητήρα είναι λιγότερες με αποτέλεσμα να μην φορτίζει αρκετά την μπαταρία.
Εξωτερική φόρτιση. Αρκετοί πλέον χρησιμοποιούν φορτιστές – συντηρητές μπαταρίας για να ανεβάζουν την διάρκεια ζωής της. 
Επιπλέον καταναλώσεις. Αν η μοτοσυκλέτα μας διαθέτει επιπλέον καταναλώσεις όπως θερμαινόμενα γκριπ, προβολάκια, ηλεκτρικά ρούχα, ηχοσυστήματα, θερμαινόμενες σέλες, σίγουρα μειώνεται η ζωή της μπαταρίας.
Συναγερμοί
Περίοδοι ακινησίας. Μία μπαταρία, ακόμα και αν δεν χρησιμοποιείτε, μειώνετε η ζωή της, καθώς η εσωτερική αντίσταση της, καταναλώνει την ενέργεια της.

Τρόποι διάγνωσης μία μπαταρίας που τελειώνει η ζωή της.
Όταν παρατηρούμε ότι τα φώτα της μοτοσυκλέτας είναι χαμηλά στο ρελαντί και μόλις ανοίξουμε το γκάζι ανεβαίνει, έχει αρχίσει η μπαταρία και «πέφτει»
Όταν η προσπαθούμε να θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα και η περιστροφή του δεν είναι τόσο ζωήρη και έντονη όπως πιο παλιά και μάλιστα ταυτόχρονα ο φωτισμός στο πάνελ των οργάνων αλλά και στα περιφερειακά φώτα της μοτοσυκλέτας είναι πεσμένα.

Εγκατάσταση νέας μπαταρίας
Όλες οι μπαταρίες δεν είναι ίδιες. Ακόμα και αν οι διαστάσεις ταιριάζουν, αλλάζει το υλικό κατασκευής, η πολικότητα, οι διαστάσεις και τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αν μία μπαταρία έχει τις ίδιες διαστάσεις με μία άλλη δεν σημαίνει ότι κάνει για την μοτοσικλέτα μας. Υπάρχουν ειδικοί κατάλογοι που μας ενημερώνουν πια μπαταρία μπορεί να μπει που. Δεν πρέπει να ξεφεύγουμε από αυτούς.

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι δεν πρέπει να αφήνουμε την μπαταρία να φτάσει στα όρια της, ειδικά στις σύγχρονες μοτοσυκλέτες, οι οποίες στην πλειοψηφία τους δεν παίρνουν εμπρός σπρωχτές ή σε κατηφόρα, μιας και τα συστήματα ψεκασμού και immobilizer δεν λειτουργούν χωρίς ρεύμα.

Tip: Οι περισσότερες μοτοσικλέτες και τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν 12 βολτ μπαταρίες. Αυτό σημαίνει ότι αν μείνουμε στον δρόμο, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καλώδια από κάποιο αυτοκίνητο για να θέσουμε σε λειτουργία την μοτοσικλέτα.
ΠΡΟΣΟΧΗ: συνδέουμε το κόκκινο καλώδιο στον θετικό πόλο και της μίας και της άλλης μπαταρίας και το μαύρο καλώδιο στον αρνητικό αντίστοιχα. Αν συνδέσουμε θετικό με αρνητικό ενδέχεται να κάνουμε μεγάλη ζημιά και στη μοτοσυκλέτα και στο αυτοκίνητο.
ΠΟΤΕ δεν χρησιμοποιούμε φορτηγό για να πάρουμε ρεύμα με καλώδια, καθώς τα φορτηγά χρησιμοποιούν συστήματα 24 βόλτ.

 

 

 


 

Tag Cloud
Η ιστοσελίδα χρησιμοποιεί cookies. Με τη χρήση της αποδέχεστε αυτόματα την χρήση των cookies. • ΠληροφορίεςΤο κατάλαβα